Pešia turistika je najjednoduchšou formou aeróbneho cvičenia. Nevyžaduje žiadne špeciálne vybavenie ani zručnosti. Využíva prirodzený ľudský pohyb, ktorý zaťažuje celý organizmus a zlepšuje tak fyzickú kondíciu človeka. Na pešie prechádzky môže chodiť každý, v každom počasí a kdekoľvek. Pravidelné túry nevplývajú iba na našu kondíciu, zmierňujú aj duševné napätie.

Začnite strečingom

Pešie výlety posilňujú pohybový aparát, predovšetkým potom dolné končatiny. Pri teraz módnom nordic walkingu dochádza tiež k zapojeniu horných končatín, čím sa posilňujú paže. Každý náročnejší peší výlet by ste však mali začať aj ukončiť strečingom. Takéto cvičenie pripravuje organizmus na záťaž a urýchľuje regeneráciu namáhaných častí tela.

Ideálne je prevýšenie

Pre zlepšenie fyzickej kondície by sa človek mal aktívne pohybovať aspoň štyridsať minút 2 - 3x týždenne. Počet spálených kalórií sa vypočítava z prekonanej vzdialenosti a výškového prevýšenia. Ak na rovine za hodinu chôdze spálite asi päťdesiat kalórií, každých sto výškových metrov ich spálite raz toľko. Pri celodennom chodeckom výlete v horách budete spálené kalórie rátať aj na tisíce...