Karel Gott († 80) počas svojej šesťdesiatročnej kariéry predal päťdesiat miliónov nosičov. Na čo siahol, to premenil na zlato. A zatiaľ čo jeho nehnuteľnostiam a hnuteľnému majetku už stihli zavesiť súhrnnú cenovku 38 miliónov eur, tak všetko spojené s menom Karel Gott vychádza na oveľa vyššiu sumu.

Pozor na parazity!

Populárny umelec si u nás a vo svete urobil také meno, že pri zmienke o miliónoch eur nepreháňame. Ide totiž aj o prestížnu ochrannú známku. Odborníci sú však pri klepaní do kalkulačky opatrní. „Vyčísliť hodnotu značky Karla Gotta je nemožné, pretože aj keby sme chceli položku po položke vypočítať, napríklad cena za jeden jeho koncert by bola 10 000 eur a podobne, tak by sa to skrátka nepodarilo,“ vysvetlila Šarmu marketingová a reklamná odborníčka Simona Bubánová s tým, že málokto by si to pri takej osobnosti a legende Kája trúfol.

„V celosvetovom meradle má vyššiu hodnotu značka režiséra Miloša Formana. Ten je pre neho obrovská konkurencia, ale v rámci našich končín, a v populárnej hudbe zvlášť, je jeho meno skutočne najhodnotnejšie zo všetkých,“ povedala Bubánová.

Šarm u špecialistky zisťoval, čo s touto hodnotnou značkou, ktorú umelec budoval dlhé desaťročia, bude. „Ak by som ja bola v koži pozostalých, určite by som bola v narábaní s ňou opatrná a pristupovala by som k nej veľmi citlivo. Strážila by som jej imidž a nespájala ju s kontroverznými vecami a ľuďmi. Zvlášť by som si dávala pozor, pokiaľ ide o politikov, aby do budúcna žiaden z nich nemohol na nej parazitovať. Aj pohreb so štátnymi poctami je pre niektorých príležitosťou, aby sa priživili. Rozhodne by som však značku Karel Gott budovala ďalej, nenechala by som ju stagnovať,“ dvíha varovný prst Simona.