Žltú múčku vyrobenú z hrachu bežne dostať v bio obchodoch, ale aj v lekárňach či cez e-shopy. Je zdravá, ľahko stráviteľná a skvele chrumká.

Hraška má jednu jedinečnú vlastnosť. Ak ňou obalíte mäso či zeleninu, vysmážanie je oveľa zdravšie než v klasickom trojobale z hladkej múky, vajec a strúhanky. Napríklad obal neopadáva a v panvici preto nevznikajú karcinogénne „výpečky“. Pôsobí však aj ako antioxidant. No hlavne je veľmi chutná a vytvorí krásne chrumkavú kôrku.

Olejom nešetrite

Stačí iba najemno mletý hrach zmiešať s trochou vody, aby vzniklo cestíčko hustoty majonézy. Je veľmi priľnavé, takže nesteká dokonca ani z mokrej paradajky, karfiolu či bazového kvetu. Dôležité je však vyprážať na poriadne vrelom oleji a použiť ho dostatočné množstvo. Ak oleja dáte málo, vyprážaná potravina ho schladí a on do nej vsiakne. 

Náhrada múky a vajec

Hraška má však aj iné využitie než na vysmážanie. Môžete ňou zahusťovať „zapražené “ polievky  a omáčky. Veľmi dobrá je v nátierkach a v bezlepkovom stravovaní nahradí múku a vajcia. Nielen v zapekaných jedlách a leče, ale napríklad aj v palacinkách a lievancoch.