Aby pôsobila ešte mocnejšie, doporučuje sa chrúmať ju surovú, prípadne upravenú na pare. Zachová si oveľa viac vitamínov a prospešných minerálov, ako keby ste ju prevarili vo vode. Je bohatá na železo, kyselinu listovú, draslík a vitamín C a E. Kde je teda brokolica účinná?

1. Detoxikuje organizmus a je navyše silný atioxidant.

2. Bojuje proti alergiám a zápalom.

3. Harmonizuje krvný tlak, je jeho skvelým regulátorom.

4. Ak chcete schudnúť, brokolica jednak pomáha pri zhadzovaní a aj udržaní váhy. Má málo kalórií a prekypuje vitamínmi a vlákninou.

5. Chráni oči a zlepšuje váš zrak.

6. Zabraňuje vzniku osteoporózy.

7. Znižuje riziko rakoviny.

8. Chráni pred infarktom, mŕtvicou a účinná ja pri cievnych ochoreniach, pretože zlepšuje prácu srdca.

9. Je prospešná pre cukrovkárov, pomáha pri jej liečbe.

10. Chráni vás pred chrípkou a prechladnutím.

Tip Glancu: Aj po zamrazení si celkom dobre uchováva svoje živiny. Treba ju však pred konzumáciou povariť vo vriacej vode iba chvíľku.