Hovorí sa, že sladké obaľuje nervy. A tiež platí, že ak si doprajete kvalitnú čokoládu s vysokým podielom kakaa, môže byť pre vaše telo a krásu prospešná. No každá minca má dve strany a všetkého veľa škodí. A ak je veľa čokolády, tak budete mať trpieť miernou stratou pamäte.

Vysoká hladina cukru na vzorke testovaných ľudí preukázala, že si za posledných 30 minút neboli schopní vybaviť viac ako každé druhé slovo zo zoznamu, na ktorom ich bolo 15. Dennú dávku cukru však v dnešnej dobe prekračujeme takmer všetci, takže tento príklad sa týka pomaly každého.

Priemerne by sme mali prijať 30 gramov cukru denne, no vďaka dnešnej strave ani nevieme ako, a zrazu prekročíme prídel cukru aj sedemnásobne. U detí je táto denná dávka dokonca len 12 gramov a krpci do štyroch rokov by nemali jesť cukor vôbec, ani v skrytej forme.

My ženy sme na sladké o niečo viac ako naše drahé silné polovičky, takže sme ohrozenou skupinou. Preto si dávajte pozor, čo jete. Cukry totiž číhajú všade, aj tam, kde si ich neuvedomujeme. Nahraďte obyčajné cestoviny celozrnnými, podobne to urobte s pečivom. A doprajte si radšej cukor v podobe fruktózy. Ideálne je na to jablko či mrkva.

Tak a ak ste doteraz jedli veľa čokolády, povinne si toto prečítajte ešte raz, aby ste nezabudli : )