Zeler sa radí medzi veľmi podceňovanú zeleninu, jeho využitie je však všestranné. Málokto vie, že ho možno vynikajúco využiť pri chudnutí, pretože je nielen zdravý, ale vášmu úsiliu zhodiť pár kíl mimoriadne pomôže. A nebojte sa ani jeho chuti, dá sa pripraviť na mnoho chutných spôsobov.

Máloktorá zelenina obsahuje toľko vitamínov a pomáha pri liečbe tak veľkého množstva neduhov ako práve zeler. Pre svoju minimálnu nutričnú náročnosť je súčasťou jedálneho lístka každej dobrej redukčnej diéty.

Veľa draslíka

Pre všetkých, ktorí sa rozhodli zhodiť prebytočné kilogramy, bude výborná správa to, že zeler má len 19 kcal na 100 g. Čím viac tejto zeleniny zaradíte do jedálničku, tým rýchlejšie sa budete zbavovať nadváhy. Nie je však vhodné dodržiavať jednostrannú zelerovú diétu, pretože vysokým príjmom draslíku môžete porušiť rovnováhu hydratácie organizmu a tým si privodiť vysoký krvný tlak a iné zdravotné problémy.

Voňavý zázrak

Zeler má v kuchyni mnohostranné využitie. Ako korenie sa obvykle využívajú čerstvé alebo sušené stonky a lístky, niekedy dokonca i semená. Jedlám ako sú polievky, omáčky alebo marinády, dodáva úžasnú nezameniteľnú chuť. Široké využitie má i buľva. Tú môžete konzumovať surovú v šalátoch a nátierkach, ale aj tepelne upravenú. Spôsobov je veľmi veľa, môžete ho uvariť v polievke, podusiť s inou zeleninou, piecť s mäsom, obaľovať a vyprážať. Zo zeleru môžete vylisovať zdravú šťavu, chutnejšia je však po pridaní mrkvy spolu s pár kvapkami citrónovej šťavy.

Zelerový šalát s mrkvou

Na hrubo nastrúhajte dve buľvy zeleru a štyri väčšie mrkvy, zalejte šťavou z jedného citrónu a lyžicou olivového oleja. Mierne osoľte, dôkladne premiešajte a môžete servírovať.

Zapečený zeler

Buľvu zeleru nakrájajte na plátky a povarte v menšom množstve osolenej vody. Potom vodu zlejte a plátky zeleniny poskladajte do pekáča vymasteného maslom. Olúpte menšiu cibuľu, nakrájajte na drobno a speňte ju na oleji. Takto pripravenú cibuľku nasypte na zeler, na vrch posypte 200 g nastrúhaného syra a zapečte. Dobrú chuť.