Radí fyzioterapeutka Barbora Hanicová

Akýkoľvek outfit na vás ukáže super, iba ak sa konečne vystriete a svoj svalový korzet dáte do formy. A to komplexne. Tvoria ho totiž tri rovnocenné časti: svalstvo chrbta, zadku a brucha. Ak je ktorákoľvek z nich slabá alebo nefunguje tak, ako má, postoj ani držanie tela nestoja za veľa.

Rada Glancu: Kým získate cvik, cvičte radšej s poduškou alebo ľahkou knihou. V prípade, že padne, nezraníte sa.

Noha hore

Postavte sa na celé chodidlá približne na šírku bokov. Vystrite sa, knihu dajte na hlavu, ruky vbok a na striedačku dvíhajte pravú a ľavú nohu. Stehno a lýtko by mali v krajnej polohe zvierať pravý uhol, špička je napnutá.

Rovnováhu udržíte ľahšie, ak si pred sebou nájdete bod a ten celý cvik fixujete pohľadom.
Rovnováhu udržíte ľahšie, ak si pred sebou nájdete bod a ten celý cvik fixujete pohľadom.
Zdroj: Júlia Šimáková

Tip Glancu: Rovnováhu udržíte ľahšie, ak si pred sebou nájdete bod a ten celý cvik fixujete pohľadom.

Rotácia do strán

Postavte sa pred zrkadlom do širokého stoja rozkročmo. Odraz v zrkadle vám pomôže kontrolovať správne držanie ramien a panvy. Upažte a s výdychom sa vytočte doprava. S nádychom sa vráťte späť do stredu a s ďalším výdychom choďte doľava. Pozor, panva a boky sú statické, hýbe sa len driek a horná polovica tela.

Nehrbte sa ako sivá myška, noste sa ako páv! Máme pre vás niekoľko cvikov pre správne držanie tela.
Nehrbte sa ako sivá myška, noste sa ako páv! Máme pre vás niekoľko cvikov pre správne držanie tela.
Zdroj: Júlia Šimáková

Podrep s knihou

Postavte sa do mierneho stoja rozkročmo. Vystrite sa, zadok jemne podsaďte, spevnite brucho, knihu opatrne položte na hlavu, ruky dajte vbok a ramená zatlačte k podložke. Pomaly urobte podrep, vydržte v ňom 3 nádychy a výdychy a vráťte sa späť. Opakujte 5-krát.

Postavte sa do mierneho stoja rozkročmo a pomaly urobte podrep.
Postavte sa do mierneho stoja rozkročmo a pomaly urobte podrep.
Zdroj: Júlia Šimáková

Zo zeme

Oprite sa o celé predlaktia, lakte sú na úrovni brady, nohy sú zapreté o špičky. Päty, zadok, ramená a hlava tvoria jednu priamku. Celé telo je pevné, panva presne v strede. Ak by bola prinízko, cvik by nemal účinok, ak privysoko, presilili by ste si kríže.

Oprite sa o celé predlaktia, lakte sú na úrovni brady, nohy sú zapreté o špičky.
Oprite sa o celé predlaktia, lakte sú na úrovni brady, nohy sú zapreté o špičky.
Zdroj: Júlia Šimáková

Foto: Júlia Šimáková