Stratili ste chuť do jedla, často vás bolí hlava, podráždi vás každá maličkosť a ste unavení? Možno máte v strave málo magnézia. Dokonca je to viac než pravdepodobné, pretože s jeho nedostatkom sa stretáva každý tretí človek. A u žien v menopauze je to skoro polovica! Ide o alarmujúce číslo, lebo práve nedostatok tohto minerálu je spoluvinníkom osteoporózy, cukrovky či porúch srdcového rytmu. Absencia horčíka sa však podpisuje aj na mladých ženách, ktoré majú počas menzesu kŕče a bolesti.

Príjemná diéta

Horčíková diéta je paradoxne veľmi príjemná, napriek tomu prijímame o pätinu menej horčíka, než by sme mali. Pritom stačí zaradiť do jedálneho lístka kakao, banány, mandle, pistácie či datle. Okrem týchto lahôdok treba jesť veľa strukovín, hlavne šošovicu a hrach, tiež špenát, kvalitné ryby, ako sú tuniaky a zubáče, alebo kuracie mäso. Nachádza sa aj v celozrnnom pečive a v niektorých minerálkach.

Treba však myslieť aj na to, že minerál sa ničí nevhodnou prípravou, napríklad konzervovaním a smažením. Navyše jeho vstrebávanie zhoršujú tuky, cukry, vláknina, nevhodné sú aj topené syry, káva a energetické nápoje.

Ľahšie sa s ním chudne

Horčík je dôležitý aj vtedy, keď chcete schudnúť. Znižuje totiž hladinu inzulínu, čím zabraňuje, aby ste cítili vlčí hlad a úzkosť, ktorá sa dostavuje pri poklese krvného cukru. Dôležité je aj to, že znižuje napätie. Stres totiž uvoľňuje v tele kortizol, stresový hormón, ktorý „nahovára“ telo na ukladanie tuku. Horčík teda nepriamo bráni jeho ukladaniu.