Ak trápime telo smädom, obličky sa zúfalo snažia udržať čo najviac vody v organizme. Správne!

Lenže tým zároveň zadržiavajú aj toxické látky, ktoré by sa inak z tela vylúčili. Nedostatok vody tiež zahusťuje krv, čím sa zhoršuje prekrvenie a okysličenie orgánov. Trpí aj mozog!

Správny, dostatočný pitný režim však neznamená, že každý človek musí denne vypiť tri - štyri litre vody. Niekedy platí, že menej je viac a pri dopĺňaní tekutín treba brať ohľad na vek, hmotnosť, podnebie alebo fyzickú aktivitu. 

Podľa odporúčaní Európskeho úradu pre bezpečnosť potravín, ktorý zohľadňoval mierne európske podnebie a mierny stupeň fyzickej záťaže, by mal dospelý muž denne prijať asi 2,5 litra tekutín a žena asi 2 litre. Netreba zabúdať, že asi 20 percent potrebnej vody prijmeme zo stravy. 

Možno poznáte termín "aquaholik", je to človek, ktorý sa doslova prelieva vodou v domnení, že mu to prinesie zdravie a krásu. Asi najznámejšou aquaholičkou bola bežkyňa Kate Moriová, ktorá pri maratóne skolabovala, lebo jej z nadmerného príjmu tekutín opuchol mozog. 

POZOR: Aby obličky vedeli správne pracovať a odvádzať z tela prebytočnú vodu, potrebujú aby malo telo správny pomer sodíka a draslíka v tele. Preto pozor na prílišné solenie jedál, ktoré túto rovnováhu narúša.