- Ranný beh má množstvo benefitov, a ak ešte k tomu chcete spaľovať tuky, mali by ste bežať nalačno. Neznamená to však "nasucho", pitný režim je dôležitý, inak skolabujete.  Najmä ak ste si dali záväzok ranného behu len teraz a nikdy predtým ste  to nerobili, buďte k telu milosrdné - dajte mu čas, aby si zvyklo. Intenzitu behu aj čas zvyšujte postupne.

- Niektorí sa boja, že po výkone akurát tak padnú naspäť do postele. Žiaden strach, endorfíny urobia svoje a ani vám nenapadne zavŕtať sa pod perinu. Beh je dobrým štartom do dňa,  prebudí telo aj ducha.

- A čo si dať na tanier po behu? Asi pol hodinu po fyzickej aktivite je dobré  dať si na tanier jedlo bohaté na sacharidy s menším množstvom dobre stráviteľných bielkovín - takže nech sa páči: ovsená kaša uvarená v mlieku s ovocím alebo celozrnné pečivo s dobrou šunkou, vajcia a zelenina. 

Čo ak cvičím poobede alebo večer?

Potrebujete výdatný ale dobre stráviteľný obed, žiaden bôčik ani vyprážaný rezeň, rovnako sa vyhnite fazuli či kapuste, jedlám ktoré nadúvajú. Skúste hnedú ryžu s dusenými kuracími prsiami  alebo s tofu. 

Pred poobedným behom, neuškodí ani pár kúskov sušeného ovocia či smoothie, ktoré nezaťaží trávenie ale dodá energiu.  Báť sa nemusíte ani šálke kávy, ktorá vás nakopne.

Anketa
Máte nejaký pravidelný pohyb?
  • 71%
  • 29%