Počas menštruačného cyklu vaše telo stráca vápnik, ktorý je dôležitým minerálom na udržanie správnej funkcie nervov. Denne by sme mali prijať 1200 mg, čo dokáže zmierniť bolestivý priebeh menštruácie o polovicu.

Zdrojom vápnika v potravinách sú mlieko, orechy, brokolica, kapusta a zemiaky.

Dopĺňajte železo

Železo nás chráni pred chudokrvnosťou, čo je v období ženského krvácania veľmi dôležité. Počas vašich dní je odporúčaná dávka 1,5 až 2 mg.
Zdrojom tejto látky sú mäso, slnečnicové semienka, listová zelenina a jahody.

Vitamín B na kŕče

Ak vás počas cyklu trápia bolesti, odbúrať ich môžete pomocou vajíčok, rýb, ryže či ovsených vločiek.

Pomôže vám aj ak si zacvičíte, hoci to je to posledné, na čo ženy počas menštruácie zvyčajne myslia. Niektoré cviky však dokážu bolesti zmierniť, pretože cvičením sa vám zvýši prietok krvi v tele a zmierni napätie svalov.

Pitný režim je základom a v období menštruácie to platí dvojnásobne. Denne by ste si mali dať aspoň 3 litre tekutín. Perfektný na ženské problémy je napríklad šalviový čaj.