Špargľa je bomba nabitá zdravím!!! Ak ste ju ešte nevyskúšali, tak určite prišiel ten správny čas.

Čo obsahuje špargľa?

Voda, bielkoviny, tuk, sacharidy, vápnik, vlákninu, draslík, železo, horčík, fosfor, sodík, zinok, meď, mangán, selén, vitamín A, B, C, E, K, kyselinu pantoténovú, kyselinu listovú, kyselina glutámová (liečba žalúdočných vredov, poruchy správania, Parkinsonova choroba, epilepsia), betakarotén, luteín, flavonoidy (antioxidanty) a silice

Druhy špargle

Biela

Zelená

Fialová

Špargľa a jej zdravé účinky:

  • Podporuje prirodzenú obranyschopnosť organizmu
  • Zabraňuje a zastavuje rast rakovinových buniek
  • Antiseptický účinok (pri reume, artritíde)
  • Pôsobí močopudne – odvodňuje a prečisťuje močové cesty a obličky
  • Podporuje vyprázdňovanie (jemný preháňací účinok)
  • Zabezpečuje metabolizmus bielkovín
  • Odkysľuje organizmus (zásaditosť)
  • Detoxikácia organizmus – prečisťovanie od škodlivín cez obličky
  • Prevencia alebo liečenie chudokrvnosti
  • Normalizuje hladinu cukru v krvi (vhodná pri cukrovke)
  • Vhodná pre tehotné ženy (podporuje rast a správny vývoj plodu)

So špargľou sa chudne ľahšie

Ak potrebujete rýchlu a zaručenú redukčnú diétu, nemôžete siahnuť po ničom lepšom než je práve špargľa. Je plná vody a vlákniny a obsahuje málo kalórií (na 100 gramov iba 18-22 kalórií). Je ľahko stráviteľná a rýchlo zaplní žalúdok, pričom sa nezväčšia tukové zásoby. Má vysoko močopudný účinok a preto je výborná pri detoxikačných kúrach. Pri konzumácii 250 g špargle denne pokryjete celodennú potrebu vitamínu C. A pretože obsahuje draslík, zinok, fosfor, železo, vápnik, horčík a iné minerálne látky, nemusíte si pri diéte strážiť príjem dôležitých látok.

Špargľu je možné upraviť si na tisíce rôznych chutných spôsobov. Skúste špargľové rizoto, varenú špargľu s jogurtom a citrónovou šťavou, alebo Talianmi obľúbenú grilovanú špargľu zapečenú s parmezánom. Dva týždne so špargľou a kilá pôjdu dole jedna radosť.

27.05.2019