Nový trend v stravovaní je založený na jednoduchých princípoch. Potraviny sa delia na aktivátory, teda také, ktoré podporujú chudnutie, stabilizátory, ktoré možno jesť v menšom množstve a inhibítory, na ktoré treba zabudnúť.

Tri pravidlá

Fresh diéta sľubje, že pri nej nepocítite hlad, budete mať dosť energie a kilá pôjdu dole. Treba však dodržiavať tri hlavné pravidlá. Po prvá zvyšovať príjem potravín s vyšším podielom vody. Znamená to, že vo veľkom môžete jesť červený melón, uhorku,  chudé mäso, celozrnné pečivo, ryžu, zemiaky, celozrnné  cestoviny a mliečne výrobky s nižším obsahom tuku, bobuľové ovocie, huby, zeleninu plus nesladené nápoje. Potraviny môžete kombinovať tak, aby strava bola čo najpestrejšia chutila vám.

Druhé pravidlo znie znižovať množstvo sacharidov smerom od raňajok k večernému jedlu, čo znamená, stabilizátory iba na raňajky. Ide o polysacharidy sladšie druhy ovocia. Na inhibítory zabudnite celkom. Okrem sacharidov a tučných jedál je to napríklad alkohol.

A tretie pravidlo znie, nejesť viac než dve až tri jedlá denne.