Arabika alebo robusta? Niektorí nedajú dopustiť na arabiku, považujú ju za najkvalitnejší druh kávy. Veľa ľudí sa však rozhoduje podľa ceny a prikláňa sa k robuste, ktorá má aj viac kofeínu, a preto ju niektorí uprednostňujú. Keď ale chcete zhadzovať alebo aspoň nepriberať, treba sa radšej pozrieť na dve najčastejšie ingrediencie -  cukor a mlieko.

Zo žaluďovej múky ľudia dlhé roky piekli chlieb. Žaluďová káva sa dodnes odporúča ako veľmi zdravá alternatíva bežnej kávy.
Zdroj: shutterstock

Obľúbenými sladidlami sú biely cukor, trstinový cukor či med. Vďaka tomu sa však z lahodeného povzbudzujúeho nápoja stane kalorická bomba. ,,Ak vám čistá káva nechutí a potrebujete si ju dochutiť, dajte si do kávy umelé sladidlo. Niektorí si kávu zase nevedia predstaviť bez mlieka či smotany. Aj tu sa dá nájsť riešenie v podobe rastlinného či nízkotučného mlieka. Avšak určite je vhodnejšie piť kávu nielen bez cukru, ale aj bez ďalších dochucovadiel. Vynikne tak viac jej chuť. Ak si však chcete raz za deň vychutnať svoje milované cappuccino alebo espresso s trochou mlieka, neexistuje žiadny dôvod, prečo by ste nemali. Vaše chudnutie by to nemalo vôbec ohroziť,“ radí špecialistka na ketodiétu, Martina Dvořáková.

Navyše káva obsahuje kofeín, ktorý dodá dostatok energie, zrýchli metabolizmus, podporí sústredenie a rovnako zníži pocit únavy.

Preto je najlepšie dopriať si šálku kvalitnej kávy pred cvičením, turistikou alebo inou  pohybovou aktivitou, pretože vďaka svojim vlastnostiam zefektívni spaľovanie uložených tukov už o niekoľko percent.

Anketa

Pijete kávu s cukrom?