Vždy keď sa na obraze objavil Martin Bagár (48), najprv bolo vidieť jeho brucho a až potom sa zjavil on. Bol si toho dobre vedomý, a preto sa rozhodol konať. A to dosť radikálne! Aká je jeho diéta?

Trpel som

Martin bol vždy veľký jedák a gurmán, no markantnejšie problémy s váhou nastali v období, keď prestal fajčiť. Svoju fajčiarsku abstinenciu zajedal a ručička na váhe stúpala. „Vždy som si však vravel, že keď som mal guráž prestať fajčiť, budem vedieť aj schudnúť. No keď váha ukazovala skoro 130 kilogramov, vedel som, že je zle,“ spomína Martin, ktorý sa k diéte odhodlával takmer dva roky. Zlom nastal pred tohtoročnými veľkonočnými sviatkami, keď svoje problémy otvorene priznal pred televíznymi exfarmárkami. „Evička Zelníková a Miška Kiripolská ma zobrali do parády. Nastavili mi jedálny lístok a detoxikačnú kúru a všetko mi do najmenších detailov vysvetlili. Vrhol som sa do toho naplno a už prvý týždeň som schudol šesť kíl. Samozrejme som trpel ako kôň a bol som veľmi hladný, ale zaťal som sa. Nechcel som sklamať seba a aj dievčatá či ľudí, ktorí ma podporovali,“ hovorí pyšne Martin Bagár.

 

Keď sa chce...

A jeho zaťatosť a tlak verejnosti sa očividne vyplatili a Martin schudol takmer tridsať kilogramov. Vďačí za to hlavne zmene stravy, pretože vďaka manuálnej práci na svojej farme má pohybu viac než dosť. Cvičiť teda nemusí, no pre každého, kto váha s chudnutím, má jasný odkaz. „Ja by som odporúčal sa nahnevať sám na seba, že už nesmiem byť taká sviňa a začať so zmenami . Prestal som piť sladené nápoje a vôbec vyradil všetko sladké. Takisto nejem zemiaky, chlieb a cestoviny. A vidieť, že sa to dá!“ Martinova rodina si zvykla na jeho odlišné stravovanie a zatiaľ čo oni jedia tradičné slovenské jedlá, on sa im už zopár mesiacov s úspechom vyhýba. „V manželke mám veľkú podporu a to hlavne takú, že mi už nevarí,“ smeje sa.

 

 

Hospodárov jedálny lístok:

Raňajky: Knäckebrot so sójovou nátierkou alebo syrom. Maslu sa vyhýba.
Desiata: Ovocie – tri banány alebo hrozno. Prípadne cottage syr.
Obed: Mäso so zeleninou. Pozor, mäso by nemalo presiahnuť veľkosť vašej dlane!
Olovrant: Ovocie alebo proteínová tyčinka
Večera: Grilovaná zelenina

  • K týmto jedlám si pridáva ráno a večer Aloe vera.
  • Nevyhýba sa vajciam, syru a iným mliečnym výrobkom.
  • Ak má krízu, dá si proteínovú tyčinku alebo nesladený energetický nápoj.