Existujú aj chirurgické riešenia tohto problému, no samozrejme, lepšie než akýkoľvek zákrok, je prevencia. Aby ste sa v budúcnosti vyhli problémom s ochabnutými pažami alebo ho aspoň oddialili, fitnestrénerka Zora Czoborová odporúča túto zostavu cvičení.

POSILŇOVANIE RAMENNÉHO PLETENCA

Základné postavenie: Mierny stoj rozkročný. Chodidlá sú položené rovnobežne na šírku panvy a kolená mierne pokrčené. Podsaďte panvu, zatiahnite sedacie a brušné svalstvo. Brucho tlačte aktívne dozadu do chrbtice. Ramená a lopatky zatiahnite dozadu a dolu, aby ste mali vystretý chrbát. Krk je rovný a brada smeruje dopredu. (Predstavte si, že vás niekto ťahá dohora zavesených za stred hlavy.)

TLAKY DO STRÁN

A. Upažte do strán a pokrčte paže v lakťoch do pravého uhla. Zápästia s jednoručnou činkou musia byť nad lakťom. Nemajte ich zohnuté dozadu. Nadýchnite sa.

B. Výdychom a zároveň aktívnym zapojením ramenného pletenca vzpažte dohora. Držte 3 sekundy a vráťte sa do základnej polohy. (Predstavte si, že tlačíte dohora strop, ktorý na vás padá a, naopak, naspäť brzdite jeho hmotnosť proti zemskej príťažlivosti).

Tlaky do strán
Tlaky do strán
Zdroj: Archív Z.C.

UPAŽOVANIE DO STRÁN

A. Paže sú pripažené vedľa tela, mierne pokrčené v lakťoch. Malíčky vám smerujú do strán od tela. Nadýchnite sa.

B. Výdychom a aktívnou prácou ramien upažíme pokrčené paže do strán na úroveň ramien. (NIE VYŠŠIE!!!). Dbajte na to, aby ste mali lakte mierne nad úrovňou zápästí a malíčky smerovali dohora. (Docielite väčšie zapojenie stredného ramenného pletenca). Držte 3 sekundy a vráťte sa do základnej polohy.

Upažovanie do strán A)
Upažovanie do strán A)
Zdroj: Archív Z.C.