V situácii, keď sú zatvorené fitnescentrá, mnohí nahrádzame posilňovanie na strojoch cvičením s vlastnou váhou. No je tu jedna pomôcka, ktorá vám nahradí záťaž – stroje či činky vo fitku. Expander, teda pružný gumový pás, sa vyrába v rôznych dĺžkach, hrúbkach a tuhosti, takže vie poskytnúť rôzne druhy či sily odporu, ktoré stimulujú svaly.

Má veľkú výhodu, že je lacný a môžete ho so sebou ľahko prenášať, kam potrebujete. Keď sa otvoria hranice a vyberiete sa na dovolenku, v kufri vám nezaberie ani miesto, ani neobmedzí váhu batožiny. 

Majiteľka ženského fitnescentra Alexandra Bočková si pre vás pripravila jednoduché, no účinné cviky. Ideálne sú štyri série z každého cviku. Počet opakovaní je odporúčaný, nič sa nedeje, ak na úvod nevládzete – v tom prípade si opakovania prispôsobte vlastnej kondičke a po pár dňoch pridávajte.

1. Drep

Kolená dajte od seba, vystrite chrbát, drepnite si do pravého uhla.

20 opakovaní

Drep
Drep
Zdroj: Miroslav Miklas