Už po tretí raz sa Dara Rolins prihovára obdivovateľkám prostredníctvom svojho diára. Priznala v ňom novú závislosť. „Je to joga. Dokonale som jej prepadla. Predtým to bol box, ale ten mi uberal veľmi veľa energie.“ Samozrejme, k dobrej kondícii patrí správne stravovanie a to speváčka preberá so svojím cvičiteľom jogy.

Box vymenila za jogu
 a je nadšená.
Box vymenila za jogu a je nadšená.
Zdroj: Instagram

„Tvrdí mi, že jednou z najčastejších výživových chýb je, že si ľudia v snahe schudnúť zle rozložia jedlo počas dňa a nerešpektujú výživové nároky s ohľadom na svoj životný štýl. Napríklad, človek v kancelárii, ktorý celý deň sedí za stolom, zje toľko ako drevorubač, a žena, ktorá sa stará o domácnosť, riadi firmu a športuje, zje toľko ako králik,“ konštatuje speváčka a snaží sa poradiť, ako by to malo správne vyzerať.

Stop hladovke aj prežieraniu

Dara prirovnáva trávenie k slnku. „Ráno hreje zľahka, napoludnie je jeho sila najvyššia a večer rapídne klesá a s ohľadom na to by sme mali jesť. Platí pravidlo, že čím vyššia sila trávenia, tým si môžem dovoliť viac jedla. Preto je na raňajky miesto aj pre väčšie zastúpenie sacharidov. Na obed sa počíta s kvalitnými bielkovinami, komplexnými sacharidmi, tukom, vlákninou. No a v ideálnom svete by sme pri poslednom jedle, čo by malo byť správne okolo šestnástej až sedemnástej hodiny, mali znížiť množstva sacharidov a objem jedla.“

S dcérou si doprajú 
 chutné a zdravé raňajky.
S dcérou si doprajú chutné a zdravé raňajky.
Zdroj: Instagram

Ak zvolíte vhodné raňajky, obed a večeru, telo aj myseľ bude mať energiu. „Večer sa potom môžeme skĺznuť na vlne oneskoreného trávenia a ísť spať s pocitom pokoja. V noci sa totiž telo regeneruje, obnovuje tkanivá, revitalizuje pečeň a na to musí mať čas, priestor a pokoj! To je v prípade celodennej hladovky alebo prežierania sa nemožné.“

Keď varí Dara

LOLAPOP

Lola s kamarátkami v bazéne počas leta vždy rýchlo vyhladli a najradšej by len jedli zmrzlinu. Tu je Darin tip, ako aj deti zjedia namiesto sladkostí ovocie.
Suroviny na 2 porcie: akékoľvek ovocie , čokoláda (ideálne horká), na posypanie lyofilizované, teda mrazom vysušené ovocie (Dara použila maliny a jahody), kokos a oriešky
Postup: Ovocie si nakrájame na veľké kusy, ktoré napichneme na paličky, aby vyzerali ako nanuk. Napríklad polovicu banánu, hrubé koliesko kivi, celú jahodu, prípadne na mesiačiky nakrájané jablko. V hrnci nad parou roztopíme čokoládu a postupne v nej máčame ovocie. Každý kúsok posypeme ľubovoľnými ingredienciami.

Jej obľúbený recept.
Jej obľúbený recept.
Zdroj: Instagram

CHIA BOMBA

Ako každá mama školáčky, aj Dara každý deň ráno vstáva s Lolinkou. Pri raňajkách sa mrknú na rozprávku a spoločne odfrčia do školy. Po večernom koncerte bývajú však rána niekedy náročné, a preto si túto dobrotu môže pripraviť už deň vopred. Ráno ju len vytiahnu z chladničky a ušetrený čas strávia na gauči.
Suroviny na dve porcie: 2 banány, 300 ml rastlinného mlieka (kokosové, mandľové), 3 PL chia semienok, 2 hrste ovocia, 2 hrste orieškov, 2 PL kokosu, štvorček horkej čokolády, mäta
Postup: Rozmixujeme mlieko s banánmi a chia semienkami. Rozdelíme do dvoch pohárov alebo misiek a na noc odložíme do chladničky. Ráno do vzniknutého pudingu nasypeme ovocie, oriešky, kokos a čokoládu.