Radí fyzioterapeutka Barbora Hanicová

Tieto cviky vám uľavia pri kŕčoch a menštruačných bolestiach. Nerobte žiadne obrátené polohy a cviky, pri ktorých je panva vyššie ako hlava!

Spinálne cvičenie

Ľahnite si na chrbát, pokrčte nohy a upažte. Dlane smerujú hore. S výdychom vyrotujte kolená a krížovú časť doľava, hlavu otočte doprava. Vydržte 2 až 4 nádychy a výdychy a pomaly sa vráťte späť. To isté zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte 4-krát na každý bok.

Ľahnite si na chrbát, pokrčte nohy a upažte. Dlane smerujú hore. S výdychom vyrotujte kolená a krížovú časť doľava, hlavu otočte doprava. Vydržte 2 až 4 nádychy a výdychy a pomaly sa vráťte späť. To isté zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte 4-krát na každý bok.
Ľahnite si na chrbát, pokrčte nohy a upažte. Dlane smerujú hore. S výdychom vyrotujte kolená a krížovú časť doľava, hlavu otočte doprava. Vydržte 2 až 4 nádychy a výdychy a pomaly sa vráťte späť. To isté zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte 4-krát na každý bok.
Zdroj: Júlia Šimáková

Latino na fitlopte

Sadnite si na fitloptu, oboma chodidlami sa oprite o zem, ruky dajte v bok alebo na stehná. Pomaly krúžte panvou a loptou najprv v smere hodinových ručičiek a potom v protismere. Tento cvik vám skvele uvoľní nielen kríže, ale aj bedrové kĺby.

Sadnite si na fitloptu, oboma chodidlami sa oprite o zem, ruky dajte v bok alebo na stehná. Pomaly krúžte panvou a loptou najprv v smere hodinových ručičiek a potom v protismere. Tento cvik vám skvele uvoľní nielen kríže, ale aj bedrové kĺby.
Sadnite si na fitloptu, oboma chodidlami sa oprite o zem, ruky dajte v bok alebo na stehná. Pomaly krúžte panvou a loptou najprv v smere hodinových ručičiek a potom v protismere. Tento cvik vám skvele uvoľní nielen kríže, ale aj bedrové kĺby.
Zdroj: Júlia Šimáková

Masáž s ježkom

Vezmite si akupresúrnu loptičku ježka a krúživými pohybmi si vymasírujte celú oblasť krížov a podbrušia. Krásne vás to uvoľní.

Vezmite si akupresúrnu loptičku ježka a krúživými pohybmi si vymasírujte celú oblasť krížov a podbrušia. Krásne vás to uvoľní.
Vezmite si akupresúrnu loptičku ježka a krúživými pohybmi si vymasírujte celú oblasť krížov a podbrušia. Krásne vás to uvoľní.
Zdroj: Júlia Šimáková

Relax

  • Kľaknite si tvárou k lopte, hrudník a ruky na ňu voľne položte, hlavu dajte nabok a pomaly pravidelne dýchajte. Ak máte pocit, že sú vaše kríže stuhnuté, jemne nimi pohýbte do strán alebo pokrúžte ako pri tanci.
Kľaknite si tvárou k lopte, hrudník a ruky na ňu voľne položte, hlavu dajte nabok a pomaly pravidelne dýchajte. Ak máte pocit, že sú vaše kríže stuhnuté, jemne nimi pohýbte do strán alebo pokrúžte ako pri tanci.
Kľaknite si tvárou k lopte, hrudník a ruky na ňu voľne položte, hlavu dajte nabok a pomaly pravidelne dýchajte. Ak máte pocit, že sú vaše kríže stuhnuté, jemne nimi pohýbte do strán alebo pokrúžte ako pri tanci.
Zdroj: Júlia Šimáková
  • Vezmite si obrovskú podušku alebo si naskladajte paplón a ľahnite si na ne krížami tak, aby spodok tela bol mimo podušky či paplóna. Ruky položte voľne na brucho, zatvorte oči a relaxujte.
Vezmite si obrovskú podušku alebo si naskladajte paplón a ľahnite si na ne krížami tak, aby spodok tela bol mimo podušky či paplóna. Ruky položte voľne na brucho, zatvorte oči a relaxujte.
Vezmite si obrovskú podušku alebo si naskladajte paplón a ľahnite si na ne krížami tak, aby spodok tela bol mimo podušky či paplóna. Ruky položte voľne na brucho, zatvorte oči a relaxujte.
Zdroj: Júlia Šimáková

Mačička

Kľaknite si na štyri. Nohy dajte na šírku bokov, kolená pod bedrá. Ruky sú kolmo pod plecami. Dlane smerujú dopredu, hlava je v predĺžení chrbtice. Postupne preneste váhu z dlane do dlane, z dlane, do kolena, z kolena do kolena, z kolena do dlane a z dlane opäť do dlane. Takto pomaličky krúžte 5-krát jedným a 5-krát druhým smerom.

Pozor! Neprehýbajte sa v krížoch, chrbát je stále rovno.

Kľaknite si na štyri. Nohy dajte na šírku bokov, kolená pod bedrá. Ruky sú kolmo pod plecami. Dlane smerujú dopredu, hlava je v predĺžení chrbtice. Postupne preneste váhu z dlane do dlane, z dlane, do kolena, z kolena do kolena, z kolena do dlane a z dlane opäť do dlane. Takto pomaličky krúžte 5-krát jedným a 5-krát druhým smerom.
Kľaknite si na štyri. Nohy dajte na šírku bokov, kolená pod bedrá. Ruky sú kolmo pod plecami. Dlane smerujú dopredu, hlava je v predĺžení chrbtice. Postupne preneste váhu z dlane do dlane, z dlane, do kolena, z kolena do kolena, z kolena do dlane a z dlane opäť do dlane. Takto pomaličky krúžte 5-krát jedným a 5-krát druhým smerom.
Zdroj: Júlia Šimáková

Foto: Júlia Šimáková