Radí inštruktor jogy Rado Hovorka

Búšenie srdca, potenie a zmeny nálad zmierni aj pravidelná konzumácia sóje, ľanových semiačok, jabĺk, hrušiek, strukovín, datlí, mandlí, orechov a červenej repy.

Hnevá vás žalúdok?

Ľahnite si na podložku na brucho. Ruky pokrčte, tvár vložte do dlaní a pozerajte sa pred seba. Striedavo priťahujte pravú a ľavú pätu k zadočku. Celý čas pokojne dýchajte. Cvičte dve minúty. Tento cvik harmonizuje telo a myseľ, prospeje vášmu tráveniu, zároveň uvoľní chrbticu, kolená aj bedrové kĺby.

Pre lepší spánok

Sadnite si do tureckého sedu. Ľavú ruku voľne položte na stehno, palec a ukazovák spojte spolu. Lakte sú uvoľnené, chrbát vzpriamený, hlava je v predĺžení chrbtice. Pravú ruku dvihnite hore, prostredník a ukazovák spojte a priložte do stredu čela. Zatvorte oči, uvoľnite sa a palcom uzavrite pravú nosnú dierku. Urobte 20 pokojných nádychov a výdychov. Pustite. Potom prstenníkom uzavrite ľavú nosnú dierku a cvičenie zopakujte pravou dierkou. Celá ruka by až po rameno mala byť voľná. Brada smeruje dopredu, pokojne dýchate do brucha.

Buďte fit v menopauze: Tieto cviky vám pomôžu

Proti úzkosti

Postavte sa do stoja rozkročmo. Špičky chodidiel smerujú mierne von. S nádychom upažte a s výdychom pokračujte do vzpaženia. Ruky prekrížte nad hlavou a dlane vytočte dopredu. S nádychom opäť upažte a s výdychom vráťte ruky späť. Opakujte 10-krát.

Toto vás upokojí

Postavte sa do stoja znožmo. Nájdite si oproti sebe nejaký bod. Ten fixujte počas celého cviku pohľadom. Pravú nohu pokrčte a oprite chodidlom o stehno druhej, najvyššie, ako sa dá. Ruky spojte dlaňami vo výške hrudníka a snažte sa udržať rovnováhu. Pokojne dýchajte. To isté zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte 5-krát.

Proti depresii aj inkontinencii

Sadnite si, vystrite sa a spevnite. Ruky zohnite v lakťoch a spojte za hlavou. Nohy dvihnite mierne nad zem, vytvorte akési písmeno V. Posilníte si tým nielen svaly brucha, chrbta, ale aj podbrušie a zároveň aktivizujete vnútornu energiu a zlepšíte si náladu.

Foto: Júlia Šimáková

Tip Glancu: V menopauze obmedzte kávu, tabak, údeniny aj bublinkové nápoje.