Pozícia levia tvár

Treba napnúť všetky svaly, vystrčiť
prsty, akoby boli levie pazúry a s prudkým
hlbokým výdychom vyplaziť jazyk a zapojiť
mimické svaly.
Treba napnúť všetky svaly, vystrčiť prsty, akoby boli levie pazúry a s prudkým hlbokým výdychom vyplaziť jazyk a zapojiť mimické svaly.
Zdroj: Matej Kalina

Pomáha organizmu prebrať sa, preto je vhodné robiť ju ráno. V človeku sa zobudí vnútorná energia. Pomáha aj k spevneniu mimických vrások. Po dvoch až troch opakovaniach sa človek prebudí, získa energiu a aj sa rozveselí.
Ako na to: Treba napnúť všetky svaly, vystrčiť prsty, akoby boli levie pazúry a s prudkým hlbokým výdychom vyplaziť jazyk a zapojiť mimické svaly.

Pri bolesti chrbta

Natiahneme krk, očné
svaly, ktoré stimulujú prebudenie sa a prepneme sa ako
luk. V protipozícii výdychom zase zaguľatíme chrbát,
vtiahneme brucho silno dovnútra, bradu pritiahneme
na hrudnú kosť.
Natiahneme krk, očné svaly, ktoré stimulujú prebudenie sa a prepneme sa ako luk. V protipozícii výdychom zase zaguľatíme chrbát, vtiahneme brucho silno dovnútra, bradu pritiahneme na hrudnú kosť.
Zdroj: Matej Kalina

Veľmi vhodný je cvik, ktorý natiahne všetky pozdĺžne svaly pri chrbtici a aj stavce. Ako na to: Natiahneme krk, očné svaly, ktoré stimulujú prebudenie sa a prepneme sa ako luk. V protipozícii výdychom zase zaguľatíme chrbát, vtiahneme brucho silno dovnútra, bradu pritiahneme na hrudnú kosť. Je to jednoduchý cvik na uvoľnenie celého chrbta. Tí, ktorí sú flexibilní, si môžu nohy vystrieť.

Natiahneme krk, očné
svaly, ktoré stimulujú prebudenie sa a prepneme sa ako
luk. V protipozícii výdychom zase zaguľatíme chrbát,
vtiahneme brucho silno dovnútra, bradu pritiahneme
na hrudnú kosť.
Natiahneme krk, očné svaly, ktoré stimulujú prebudenie sa a prepneme sa ako luk. V protipozícii výdychom zase zaguľatíme chrbát, vtiahneme brucho silno dovnútra, bradu pritiahneme na hrudnú kosť.
Zdroj: Matej Kalina

Cvičenie na upokojenie

Podľa Fredyho je to jeden z najväčších pokladov jogy. Ide o striedavé dýchanie, kde používame pravú ruku. 

Ako na to: Palcom pravej ruky si zapcháme pravú nosnú dierku a ľavou nosnou  dierkou sa zhlboka nadýchneme. Následne tú ľavú zapcháme prstenníkom a vydýchneme pravou dierkou. Oči sú zatvorené a sústredíme sa na stred medzi obočím. Je to výborné na stíšenie mysle. Zaručene vás to upokojí.

Podľa Fredyho je to jeden z najväčších
pokladov jogy. Ide o striedavé dýchanie,
kde používame pravú ruku.
Podľa Fredyho je to jeden z najväčších pokladov jogy. Ide o striedavé dýchanie, kde používame pravú ruku.
Zdroj: Matej Kalina

Cvičenie na omladenie

Zlomená alebo klasická
sviečka majú viaceré
zdravotné benefity. Je
to nesmierne dôležitá
poloha, ktorá má aj
omladzovací účinok.
Touto
pozíciou vraciame
orgány na svoje miesta.
Zlomená alebo klasická sviečka majú viaceré zdravotné benefity. Je to nesmierne dôležitá poloha, ktorá má aj omladzovací účinok. Touto pozíciou vraciame orgány na svoje miesta.
Zdroj: Matej Kalina

Zlomená alebo klasická sviečka majú viaceré zdravotné benefity. Je to nesmierne dôležitá poloha, ktorá má aj omladzovací účinok. Touto pozíciou vraciame orgány na svoje miesta. Rozprúdi sa v nich usadená krv, dôjde k prekrveniu jemných vlásočníc krvného obehu, ale aj mozgu. Ideálne je vydržať v sviečke aspoň minútu denne.

Zlomená alebo klasická
sviečka majú viaceré
zdravotné benefity. Je
to nesmierne dôležitá
poloha, ktorá má aj
omladzovací účinok.
Touto
pozíciou vraciame
orgány na svoje miesta.
Zlomená alebo klasická sviečka majú viaceré zdravotné benefity. Je to nesmierne dôležitá poloha, ktorá má aj omladzovací účinok. Touto pozíciou vraciame orgány na svoje miesta.
Zdroj: Matej Kalina

Cvičenie na uvoľnenie

Prevaľovanie kolien a nôh z jednej strany na druhú a chrbát v protismere je výborné na uvoľnenie celého tela. Naťahujú sa aj očné svaly, pretože aj očami si viete odblokovať krčnú chrbticu. Pri záklonoch sa sústreďte pozerať akoby za seba a pri rotovaní doboka, ako to len ide.

Prevaľovanie kolien a nôh
z jednej strany na druhú
a chrbát v protismere je výborné
na uvoľnenie celého
tela.
Prevaľovanie kolien a nôh z jednej strany na druhú a chrbát v protismere je výborné na uvoľnenie celého tela.
Zdroj: Matej Kalina

Cvičenie pred spaním

Striedaním týchto dvoch pozícií sa naťahuje telo spredu aj zozadu. Tento cvik
je výborný aj na to, že keď ho cvičíte pred spaním, zamedzujete v noci častému
chodeniu na toaletu, ak s tým máte, samozrejme, problém.
Striedaním týchto dvoch pozícií sa naťahuje telo spredu aj zozadu. Tento cvik je výborný aj na to, že keď ho cvičíte pred spaním, zamedzujete v noci častému chodeniu na toaletu, ak s tým máte, samozrejme, problém.
Zdroj: Matej Kalina

Striedaním týchto dvoch pozícií sa naťahuje telo spredu aj zozadu. Tento cvik je výborný aj na to, že keď ho cvičíte pred spaním, zamedzujete v noci častému chodeniu na toaletu, ak s tým máte, samozrejme, problém.

Striedaním týchto dvoch pozícií sa naťahuje telo spredu aj zozadu. Tento cvik
je výborný aj na to, že keď ho cvičíte pred spaním, zamedzujete v noci častému
chodeniu na toaletu, ak s tým máte, samozrejme, problém.
Striedaním týchto dvoch pozícií sa naťahuje telo spredu aj zozadu. Tento cvik je výborný aj na to, že keď ho cvičíte pred spaním, zamedzujete v noci častému chodeniu na toaletu, ak s tým máte, samozrejme, problém.
Zdroj: Matej Kalina

Pozícia strom

Na prvý pohľad
sa zdá jednoduchá,
no v joge má
veľkú vážnosť.
Aby ste udržali
rovnováhu, musíte
sa sústrediť
na prítomnosť.
Na prvý pohľad sa zdá jednoduchá, no v joge má veľkú vážnosť. Aby ste udržali rovnováhu, musíte sa sústrediť na prítomnosť.
Zdroj: Matej Kalina

Na prvý pohľad sa zdá jednoduchá, no v joge má veľkú vážnosť. Aby ste udržali rovnováhu, musíte sa sústrediť na prítomnosť. Po minúte a pol zistíte, že nie je jednoduchá, ale zase získate obrovskú nielen fyzickú, ale aj vnútornú rovnováhu. Musíte si v nej veriť a nemyslieť na nič iné, iba sa sústrediť na seba samého. Upokojí vám to myseľ.

Na prvý pohľad
sa zdá jednoduchá,
no v joge má
veľkú vážnosť.
Aby ste udržali
rovnováhu, musíte
sa sústrediť
na prítomnosť.
Na prvý pohľad sa zdá jednoduchá, no v joge má veľkú vážnosť. Aby ste udržali rovnováhu, musíte sa sústrediť na prítomnosť.
Zdroj: Matej Kalina

„Naťahovačky“

Cvičenie na naťahovanie
prsných svalov, ramien
a zadných stehien.
Výborné na sedavé
zamestnanie a ocenia
ho ľudia, ktorí sedia dlhé
hodiny za počítačom.
Cvičenie na naťahovanie prsných svalov, ramien a zadných stehien. Výborné na sedavé zamestnanie a ocenia ho ľudia, ktorí sedia dlhé hodiny za počítačom.
Zdroj: Matej Kalina

Cvičenie na naťahovanie prsných svalov, ramien a zadných stehien. Výborné na sedavé zamestnanie a ocenia ho ľudia, ktorí sedia dlhé hodiny za počítačom.

Cvičenie na naťahovanie
prsných svalov, ramien
a zadných stehien.
Výborné na sedavé
zamestnanie a ocenia
ho ľudia, ktorí sedia dlhé
hodiny za počítačom.
Cvičenie na naťahovanie prsných svalov, ramien a zadných stehien. Výborné na sedavé zamestnanie a ocenia ho ľudia, ktorí sedia dlhé hodiny za počítačom.
Zdroj: Matej Kalina