Radí a cvičí osobná trénerka Lucia Medeková

Bokwu má na svedomí Paul Mavi, ktorý do jedného celku spojil dve svoje srdcovky: box a kwaito – hudobný a tanečný štýl z Juhoafrickej republiky. Vďaka tomu vznikol energický a hravý fitnes, v ktorom neexistujú žiadne jazykové bariéry. Tréner znakovou rečou ukáže písmeno, ktoré vy následne vykrokujete.

Základ

Jednoduchá chôdza do rytmu vpred a späť je základným krokom bokwy. Jeho ukončenia môžu vyzerať rôzne. Všetko závisí od vášho temperamentu a zdatnosti. Dôležité je, aby ste pri pohybe zapojili celé telo a išli naplno. Ak ste dušou rockerka pokojne si zahrajte na fiktívnej gitare. Milovníčky orientu môžu vlniť bokmi alebo len jednoducho krokujte.

Písmeno B

Pohyb, pri ktorom vykreslíte písmeno B, vychádza z boxu a je vlastne úder dole na protivníka. Ale opäť záleží na vás, ako ho znázorníte. Či bude viac o boxe, tanci, alebo len o rytme. Bokwa totiž nie je o naučených choreografiách, ale o zábave a energii.

Rozhýbte sa

Súčasťou zahrievacej rozcvičky a naťahovačiek je aj tento krok: s výdychom urobte ľavou nohou výpad doboku, pravou rukou dlaňou od seba predpažte a trup vytočte doprava. S nádychom sa vráťte späť. To isté zopakujte v rytme aj na druhú stranu. Čím rýchlejšie a viac výpadov urobíte, tým lepšie pripravíte svoje svaly a šľachy na záťaž.

Foto: Júlia Šimáková

Vzpaženia a úklony

Telo rozhýbu aj klasické vzpaženia, úklony, poskoky a rotácie do rytmu. Všetky pohyby v bokwe sú jednoduché, vychádzajú z prirodzených reakcií a nie sú náročné na pamäť, takže ich zvládnete, aj keď ste začiatočníčka.