Fantastické je, že pri farebnej diéte nebudete hladovať. Stačí aby ste do svojho jedálnička zakomponovali potraviny určitých farebných skupín. Nielenže tak zhodíte niekoľko kíl, ale zlepšíte aj svoj zdravotný stav. Všetko, čo potrebujete vedieť, sú účinky potravín jednotlivých farebných skupín.

Biela

Táto farba odvodňuje a prečisťuje. Biele alebo žltkasté potraviny ako je ryža, tvaroh, mlieko či karfiol majú tiež blahodarné účinky na pleť. Práve túto farbu zvoľte pre začiatok vašej diéty.

Žltá

Pôsobí očistne a odstraňuje odpad z čriev a žalúdka. Žlté potraviny sú účinným antidepresívom, posilňujú nervový systém, detoxikujú, stimulujú látkové procesy a pozitívne ovplyvňujú lymfatický systém. Do svojho jedálnička preto pridajte citróny, kukuricu, žltú papriku, banány a jablká. Jedzte ich najmä počas druhej fázy diéty.

Oranžová

Oranžové potraviny majú viac beta-karoténu a vitamínov skupiny B ako žlté. Sú prospešné pre naše vlasy, pleť a oči. Posilňujú obranyschopnosť, podporujú tráviacu činnosť a zlepšujú náladu.

Červená

Táto farba podporuje čistiace procesy, výkonnosť, oživuje látkovú výmenu a trávenie. Červené potraviny pomáhajú pri chronických ochoreniach, napríklad pri bronchitíde. Pomáhajú tiež rozťahovať cievy, čím sa zlepšuje prietok telesných tekutín. Patria sem napríklad paradajky, červená kapusta, čerešne a červená repa.

Modrá

Potraviny modrej farby obsahujú veľa vitamínu C a rovnako aj látky, ktoré zlepšujú krvotvorbu. Pomáhajú redukovať stres, spevňujú cievne steny a sú prospešné pri trávení. Patria sem čučoriedky či modré hrozno.

Zelená

Zelená farba znamená mnoho blahodarných účinkov. Tieto potraviny zmierňujú srdcové ochorenia, poruchy spánku, žalúdočné problémy a zápaly. Takisto zlepšujú náladu, čo oceníte najmä počas zimných pochmúrnych dní. Do svojho jedálnička pridajte zelené listové šaláty, kapustu, špenát, brokolicu, zelené bylinky, kiwi alebo zelené hrozno.