Hoci si počas Vianoc väčšina z nás dopraje relax, tráviaca sústava dostáva poriadne zabrať. Chutné vyprážané mäsko, majonézové šaláty, koláče od výmyslu sveta, vínko, pivko , domáca pálenka a pohyb žiadny. Keď už sme takto telo potrápili a naše trávenie sa ledva „hýbe“, doprajme aj jemu trocha oddychu. Aj keď sa detoxikačná kúra hodí skôr na jarné mesiace, určite sa nikomu nič nestane, keď si dopraje šesť týždňov očisty aj na začiatku roka. Majte však na pamäti, že cieľom nie je chudnutie, ale očistenie organizmu. Telo zbavíme škodlivých látok, čím sa zlepší trávenie, nestrávené zvyšky jedál sa dostanú oveľa ľahšie von z tela a potrebné živiny sa zase do tela lepšie vstrebávajú.

Zdravá chuť

Mäta pieporná výborne chutí v každom nápoji a čaj z nej pôsobí blahodarne na trávenia, ale aj na našu dušu. Ako bonus zlepšuje aj dych. Kúra čajom z mäty vás zbaví kŕčov a plynatosti, ktoré nás trápia najmä pre zlé stravovacie návyky, ale aj s pribúdajúcim vekom.

Aj črevá chcú relaxovať. Dajte sa po sviatkoch dokopy s týmito  bylinkami
Zdroj: Profimedia,sk

 Jednu lyžicu zalejte štvrť litrom vody a nechajte pätnásť minút vylúhovať. Pite trikrát denne pol hodinu pred jedlom. Túto kúru si doprajte iba desať dní.

Čarovná burina

Naše staré mamy verili, že pŕhľava je dobrá na reumu, preto ju trhali holými rukami. Čerstvou kŕmili na jar vyliahnuté kuriatka či húsatká, ale mysleli aj na seba a robili si čaj. Pŕhľavu si aj sušili na zimu a vedeli prečo. Detoxikuje organizmus, vyrovnáva krvný tlak. Dokonca je účinná aj ako antidepresívum a zlepšuje trávenie aj stav pokožky.

Aj črevá chcú relaxovať. Dajte sa po sviatkoch dokopy s týmito  bylinkami
Zdroj: Profimedia,sk

Ideálne je piť čaj z čerstvej rastliny, ale v tomto období si musíme vystačiť so sušenou. n Lyžicu bylinky zalejte 2 dl vriacej vody a nechajte vylúhovať pätnásť minút. Pite trikrát za deň.

    3 zásady

    1. Pite veľa vody
      Vyhoďte z jedálneho lístka sladené nápoje, alkohol. Deň začnite pohárom vody, môže byť vlažná s citrónom.
    2. Nevyprážajte
      Ak ste milovníci mäsa, namiesto ryže či zemiakov si dajte šalát z čerstvej zeleniny bez majonézy alebo sladených dresingov. Údeniny a sladkosti by mali byť tabu.
    3. Neseďte
      Tráveniu pomôžete aj pravidelným pohybom. Ak ste príliš leniví na cielené cvičenie v posilňovni alebo na skupinové tréningy, choďte sa každé ráno alebo večer aspoň na hodinu prejsť a namiesto výťahov používajte schody.