Až polovica ľudí v našej zemepisnej šírke má problém s nedostatkom vitamínu D, ktorý naše telo najjednoduchšie získava práve zo slnka. Čísla sú najviac alarmujúce práve počas zimných mesiacov. V lete si teda treba dobiť baterky a aspoň trochu sa slnečným lúčom vystaviť, aj keby ste mali alabastrovú pokožku a o opaľovaní nechcete ani len počuť.

„Déčko“ je pre naše telo dôležité pri vývoji a sile kostí, ale takisto pôsobí ako prevencia nádorových ochorení, srdcových chorôb a zabraňuje aj depresívnym stavom.

Množstvo vitamínu D, ktoré naše telo pre zdravý chod potrebuje, sa líši aj podľa farby pleti. Černosi a Aziati napríklad potrebujú byť na slnku dlhšie ako my belosi. Takisto sa to líši podľa veku. Deti by napríklad mali byť na dennom svetle aspoň polhodinu denne. Pre dospeláka, ktorý sa nechce opaľovať, odporúčajú odborníci vystaviť slnku aspoň svoju tvár a ruky dvakrát týždenne na 15 minút

Zdroje vitamínu D v potrave

Ak ste stále zarytou odporkyňou opaľovania, dopĺňajte si „déčko“ aspoň pomocou stravy. Tu sú základné potraviny, ktoré ho obsahujú dostatok. Najlepším zdrojom sú ryby ako olej z tresčej pečene, losos, sardinky či makrela, ale vitamín D obsahujú aj vajíčka a hovädzie mäso.