Niekto má rád pečené, iný varené gaštany. Je úplne jedno, ako ich spracujete, nezabudnite však pred úpravou narezať šupky, inak budú „vybuchovať“.

Stačí plytký rez veľkosti 1 cm na vypuklej strane. Pečieme i varíme Ak ich chcete upiecť, predhrejte rúru na 200 stupňov.

Narezané gaštany naukladajte na plech a pečte 15 až 20 minút. Pri varení je to podobné, gaštany vložte do vriacej vody a povarte 15 minút.

Prečo jesť gaštany:

  • posilňujú kosti
  • zlepšujú činnosť obličiek
  • majú toľko vitamínu C ako citrón
  • vitamín E skrášľuje pokožku
  • obsahujú protistresové vitamíny B1
  • sú bohaté na horčík, zinok, draslík, železo a fosfor
  • ideálne na posilnenie kĺbov a kostí
  • pomáhajú pri málokrvnosti
  • čaj z listov gaštana pomáha pri astme a pľúcnych chorobách
  • kôra pôsobí proti hnačke
  • potláčajú nespavosť
  • pomáhajú pri depresii

Pozor!

Pri zlom skladovaní môže gaštany napadnúť pleseň. Preto ich skonzumujte čo najskôr. Môžete ich dať v mikroténových vreckách do mrazničky, potom stačí rozmraziť a spracovať.