Áčko

Sadnite si do tureckého sedu alebo do polovičného lotosového kvetu. Ruky natiahnite do jednej línie s telom do písmena A. Na- dýchnite sa a s výdychom ukloňte hlavu k plecu. Mali by ste cítiť jemné ťahanie v trapézovom svale. Urobte tri až štyri nádychy a výdychy. Pomaly vráťte hlavu do stredu, nadýchnite sa a s výdychom pritiahnite hlavu k druhému plecu. Opakujte na každú stranu 3-krát. Ako funguje? Cvik vám uvoľní stuhnutú šiju a trapézy – teda oblasť od krku až po medzilopatkové svalstvo.

Véčko

Sadnite si do tureckého sedu, ruky dvihnite hore do písmena V. S nádychom zatiahnite lakte dozadu za chrbát. S výdychom ich vráťte späť do písmena V. Opakujte 10-krát. Ako funguje? Posilníte si ním hlavne medzilopatkové svalstvo a ruky, ale zároveň prospeje aj vašej krčnej chrbtici.

Cviky, ktoré vás rozhýbu, ak sa budíte dolámaná
Zdroj: Júlia Šimáková

Téčko

Ľahnite si na brucho, dlane dajte pod čelo, pohľad smeruje dolu. S nádychom dvihnite ruky a hlavu a v jednej rovine so zemou sa s nádychom vytočte doprava. S výdychom sa vráťte späť. S nádychom to isté zopakujte aj do druhej strany. Opakujte 5-krát doľava a 5-krát doprava. Ako funguje? Uvoľní vám driek, zároveň posilní hornú časť chrbta a krčnú chrbticu.

Cviky, ktoré vás rozhýbu, ak sa budíte dolámaná
Zdroj: Júlia Šimáková

Diagonála

Urobte podpor kľačmo – kolená sú pod bedrami, dlane pod pleciami. Pravú špičku zaprite o podložku. Spevnite celé telo a dvihnite pravú ruku. Ak ju pritisnete na ucho, ľahšie ju udržíte rovno v správnej polohe. Dlaň smeruje dovnútra. Pokročilé môžu dvihnúť hore aj pravú pätu tak, aby bola noha, chrbát a ruka v jednej rovine. Vydržte 3 až 4 nádychy a výdychy a pomaly sa vráťte späť. Opakujte 4-krát na každú stranu. Ako funguje? Rovnomerne ponaťahuje a posilní svalstvo celého chrbta, paží a nôh.

Cviky, ktoré vás rozhýbu, ak sa budíte dolámaná
Zdroj: Júlia Šimáková

Zrolujte ho!

Postavte sa na šírku bokov. S nádychom dvihnite ruky nad hlavu, spojte dlane a pomaly ich pritiahnite k hrudníku, súbežne s tým rolujte krčnú, hrudnú, krížovú chrbticu, pokrčte kolená, ruky spustite voľne k zemi... Krk a horná časť sú uvoľnené. Vychutnajte si pocit uvoľnenia a ľahkosti. Urobte niekoľko nádychov a výdychov. Nakoniec sa s nádychom pomaličky stavec po stavci opäť dvihnite hore. Opakujte 5-krát. Ako funguje? Rolovanie skvele zahreje a uvoľní celý váš chrbát.

Cviky, ktoré vás rozhýbu, ak sa budíte dolámaná
Zdroj: Júlia Šimáková

Spinálne cvičenie

Ľahnite si na chrbát. Ruky položte čo najďalej od tela, dlaňami dolu, prsty sú od seba. Pravú nohu vystrite, ľavú pokrčte, chodidlo položte na koleno pravej a pomaly sa pretočte doprava, hlavu dajte opačne. Vydržte 3 až 4 nádychy a výdychy a rovnakým tempom sa vráťte späť. To isté zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte 3-krát doľava a 3-krát doprava. Ako funguje? Cvik uvoľní blokády v chrbtici a je super najmä na kríže a krk.

Cviky, ktoré vás rozhýbu, ak sa budíte dolámaná
Zdroj: Júlia Šimáková

Foto: Júlia Šimáková