Vystrite sa

Sadnite si do tureckého sedu. Gumičku na cvičenie alebo poskladané švihadlo uchyťte oboma rukami a s nádychom vzpažte nad hlavu. Dlane vytočte smerom od seba, chrbát vystrite. S výdychom potiahnite lakte k zemi, lopatky zatlačte k sebe a paže roztiahnite do bokov. Pozor, dlane sú v krajnej polohe vo výške pliec a hlava je v predĺžení chrbtice. Nepredkláňajte sa, nezakláňajte ani nenakláňajte do strán. Opakujte 20-krát v troch sériách.

Zabojujte proti zemskej príťažlivosti s cvikmi na poprsie
Zabojujte proti zemskej príťažlivosti s cvikmi na poprsie
Zdroj: Júlia Šimáková

100 x denne

Tento cvik robte vždy, keď máte chvíľku čas. Postavte sa na šírku bokov alebo sa pohodlne usaďte na pracovnej stoličke, prípadne si sadnite na zem do tureckého sedu. Vystrite sa, hlava je v predĺžení chrbtice. Predpažte, ruky pokrčte v lakťoch vo výške hrudníka. Spojte dlane a celou silou do nich zatlačte. Vydržte tri nádychy a výdychy, povoľte. Opakujte 30-krát v 3 sériách. Po každej výmene urobte „nožnice“ – ruky napnite pred seba, dlane otočte k zemi a kmitajte s nimi jednou cez druhú, ako keby ste namiesto rúk mali ostré nožnice.

Zabojujte proti zemskej príťažlivosti s cvikmi na poprsie
Zabojujte proti zemskej príťažlivosti s cvikmi na poprsie
Zdroj: Júlia Šimáková

Dvihnite ich dohora!

Na tento cvik použite padnutý strom, lavičku, múrik, hladký stabilný kameň, jednoducho čokoľvek. Ale pozor, nesmie sa kĺzať, hýbať alebo mať ostrý povrch, inak riskujete odreniny a zranenie. Rukami sa zaprite o prekážku tak, že dlane sú od seba o niečo ďalej, ako je šírka vašich pliec. Nohy sú na špičkách, zadok je podsadený, brucho vtiahnuté, celé telo vzpriamené a napnuté. S nádychom sa spustite dole, s výdychom sa vráťte späť. Opakujte 10-krát v 3 sériách.

Zabojujte proti zemskej príťažlivosti s cvikmi na poprsie
Zabojujte proti zemskej príťažlivosti s cvikmi na poprsie
Zdroj: Júlia Šimáková

Foto: Júlia Šimáková