Obrovský hit Vojtu Dyka, v ktorom ospevuje výhody teplákovej súpravy, by sa mal dočkať v týchto koronových časoch remaku. Tepláky sa povýšili nad džínsy, klasické nohavice a dokonca aj nad  kostýmy.

Mikina a teplákové nohavice sú dnes bežný kostým, na čo veľmi rýchlo zareagovalo mnoho podnikateľov a dokonca aj známych módnych návrhárov. A potom je ešte obyčajné dievča Zuzka Bačkadyová, ktorá sa teplákom a domácemu oblečeniu venuje už vyše desať rokov.

Chcela župan

Hovorí, že nie je žiadna návrhárka a dokonca vraj nevie ani poriadne šiť. Asi niekto tam hore jej však nadelil zvláštny talent a čuch cítiť módu. Vo voľnočasovom oblečení určuje už roky trendy, a hoci počas rozprávania o tvorbe modelov, výbere látok aj vždy vypredanom sklade pôsobí veľmi skromne, dokonca až nezainteresovane, presne vie, čo chce. 

Tak sa začalo aj jej podnikanie. Chcela župan, aký tu ešte nebol. „Od priateľa som jeden dostala pod stromček, no bola som v ňom úplne stratená. Bol síce veľký a ružový, no vždy mal ďaleko od tých, aké som videla v zahraničných seriáloch. Sama seba som sa pýtala, ako je možné, že tu nikto nevie ušiť poriadny župan. Huňatý, teplučký, nadýchaný, pôsobiaci veľmi príjemne, mäkučko,“ spomína Zuzka na začiatky podnikania. A tak si ho vymyslela sama.

Šijú teplákové súpravy, sukne, tričká...
Zdroj: archív Zuzana Bačkadayová

Začiatok bol jednoduchý

Na inzerát si našla krajčírku, s ktorou urobili strih župana, obehala si obchody s textilom a vyrobili prvý model. „V tom čase to bolo naozaj jednoduché, lebo sme ušili iba zopár kúskov, ktoré som na internete predala. Župany mali veľký úspech, čo nás posmelilo a pridali sme pyžamá. Začala som zháňať kvalitnejšie látky a predaj sme rozšírili aj cez rôzne markety,“ hovorí len tak ledabolo, akoby bol úspech v začiatkoch podnikania úplne prirodzený. Ona však tvrdí, že začiatok bol naozaj jednoduchý v porovnaní s tým, keď sa to už rozbehlo naplno.

„Musela som si nájsť väčšie priestory, rozšíriť dielňu, začala som sa sama vzdelávať v oblasti strihov aj materiálov, začali sme cestovať do zahraničia. Prišla tiež oveľa väčšia zodpovednosť nielen za ľudí, ale aj za kvalitu materiálov. To bolo pre mňa vždy na prvom mieste,“ prízvukuje sympatická podnikateľka a klienti na internete jej dávajú za pravdu. Spätná väzba, ktorú dostáva a veľmi pozorne počúva, je občas aj taká, že oblečenia sa nevedia zbaviť, lebo je vždy po vypraní ako nové. 

Pokračovanie na nasledujúcej strane.