Zákon o cestnej doprave nedefinuje presnú a bezpečnú vzdialenosť, ktorú by vodiči áut pri predchádzaní cyklistov mali dodržiavať. Hovorí len o tom, že by mali zachovať dostatočný bočný odstup.

 

Čo teda môže rekreačný cyklista urobiť, aby sa na našich asfaltkách vyhol nebezpečenstvu? „Najnovšou technológiou, ktorá má zabrániť tragédiám, je senzor, ktorý sa montuje do zadného kolesa bicykla. Čip sa spáruje s cyklopočítačom na riadidlách a pomocou signálu cyklistu upozorňuje, že sa k nemu odzadu blíži auto,“ vysvetľuje Dorota Nižňanská. 

Dáni svietia

Štúdia z Dánska, ktoré je veľmocou rekreačnej cyklistiky, ukázala, že najúčinnejšou ochranou cyklistu sú svetlá. Dokonca by mali byť rozsvietené – rovnako ako na autách – aj cez deň!

V cyklistike už pribúdajú moderné technológie.
Zdroj: JÁN DZÚR

„Populárne sú taštičky pod sedadlo so zabudovaným svetlom, ktoré môže neprerušovane svietiť, ale aj blikať. Novinkou je výstražné červené zadné svetlo, ktoré reaguje na dotyk bŕzd rovnako ako na aute. Na elektrický bicykel si môžete dokúpiť vyšší rad bezpečnostných svetiel. Je na nich senzor stmievania a dokonca aj smerovky,“ opisuje Dorota Nižňanská. Smerovky sú tiež na cyklistických batohoch, aj tie ovládate cez cyklopočítač...