Prababky dnešných pestrofarebných elegantných makrónok boli vlastne dve laskonky spojené čokoládovým krémom. V dvadsiatych rokoch minulého storočia ich podávali v jednom z prvých parížskych čajových salónov, ktorý patril slávnej pekárskej rodine Ladurée. Skutočný makrónkový boom však nastal až o sedemdesiat rokov neskôr, keď ich nový majiteľ firmy začal piecť v rôznych farbách s rozličnými náplňami a baliť ich do luxusných škatuliek v štýlovom obchode neďaleko Seiny.

Parfumový zákusok

Razom to bolo čosi viac než len skvelá cukrovinka. Bol to luxusný tovar, ktorý ženy milovali. A to, čo ženy milujú, zaujíma aj kozmetický priemysel. Malú okrúhlu makrónku v pastelových farbách využila firma Bourjois na svoje dnes už ikonické lícenky, ale aj dizajnéri mini lampy na domácu manikúru. A bokom nezostali ani parfuméri. Voňaviek, v ktorých je sladká makrónková stopa, je na trhu viacero. Ikonický je najmä La Tentation de Nina, teda Pokušenie Niny. Pri jeho výrobe sa spojili dva ikonické domy, Ladurée a Nina Ricci. Dali si za cieľ vymyslieť parfum, ktorý bude voňať ako slávny zákusok.

Majsterštuk

Túto výzvu prijal slávny parfumér Olivier Crespo a šéfkuchár nových cukrárskych výrobkov Vincent Lemains. Namiešali bergamot, grapefruit, mandle, bourbonskú vanilku a santalové drevo a, samozrejme, makrónky. A to všetko sa skrýva v nádhernom flakóne v tvare rajského jablka inšpirovaného ružovou makrónkou so zlatou polevou. Dodnes je to zberateľský kúsok. Parfum mal úspech a makrónky sa stali obľúbenou ingredienciou mnohých vôní.