Ktoré sú to?

1. krok:  Protizápalové smoothie

Denne vypite aspoň 250 ml zelených smoothie. Skvelo zasýtia, stopnú zápal a viditeľne rozžiaria a vypnú pleť. Možno aj preto na nich „fičí“ herečka Liz Harleyová i supermodelka Miranda Kerr…

Ako na to?
Rozmixujte spolu niekoľko umytých čerstvých listov hlávkového šalátu a špenátu. Pridajte ošúpané jablko, hrušku zbavené jadierok, banán, kúsok zeleru (môžete vynechať), šťavu z polovice citróna, vodu a troška chia semienok.

2. krok: Choďte skoro spať

Do postele sa uložte najneskôr o 23. hodine. Každá minúta do polnoci je pre vašu pleť ako antiageingový elixír, aspoň podľa čínskych lekárov. Dopoludnia zjedzte jablko, počas dňa vypite asi dva litre vody, dve šálky zeleného čaju a v extrémnom počasí alebo pri vypätí pridajte aj pohár brusnicovej šťavy.

3. krok: Držte ju v čistote

Ak sa má pleť regenerovať, musí v prvom rade dýchať. Vždy ju dobre odlíčte a zbytočne ju nezaťažujte chémiou. V obchodoch so zdravou výživou a na biostránkach nájdete dosť prírodných prípravkov, s ktorými to zvládnete...

Radí: dermatologička Adriana Tomeková

do 25 rokov
Vaša kozmetika by mala obsahovať hlavne upokojujúce zložky proti začervenaniu a nadbytočnej tvorbe mazu. Najlepšie sú jemné čistiace gély s minerálmi z Mŕtveho mora, s vitamínom B5 a rastlinnými extraktmi ako fenikel, mäta, Aloe vera, harmanček a ruža. Dobré sú aj bahenné masky s hĺbkovým penetračným a exfoliačným účinkom.
30+
Koža tridsiatničiek sa už regeneruje pomalšie. Hydratujte ju, zásobte vitamínmi a prejdite na odličovacie prípravky s AHA kyselinami a s kyselinou hyalurónovou.
45+
Výmena starých buniek za nové už nie je u vás taká rýchla ako kedysi. Pokožka ocení hlavne hydratáciu, kolagén a vitamíny C a E. Po päťdesiatke zacieľte aj na spevnenie kontúr a na manuálne masáže a gymnastiku tváre vždy, keď máte aspoň chvíľku čas.