Skupinka na plagáte zaručene zaujme. Neviete, či vystúpili z čias hippies alebo madame Pompadoure a k vínu si nedali nejakú lysohlávku. Koniec koncov, z fotky sa díva aj Harry Styles, ktorý sa nedávno priznal, ako si pod vplyvom halucinogénnych húb odhryzol kúsok jazyka. Títo čudáci sú v skutočnosti modelmi prestížnej módnej značky.

Plagát na novú vôňu je taký čudný, až je krásny.
Plagát na novú vôňu je taký čudný, až je krásny.
Zdroj: Profimedia.sk, Archív

Čudná partička

Až na druhý pohľad je jasné, že ide reklamu o nový parfum. Flakón pripomína elegantnú vínovú zelenú karafu. Nevonia z nej však hrozno, ale  harmanček, horké mandle, jazmín či pižmo. Teda tradičné ingrediencie, ktoré parfuméri používali po stáročia.

Toto je však novinka so závanom starých čias určená ženám aj mužom. Na plagáte je preto nielen modelka Unia Pakhomová, ktorá svet modelingu zaujala nezvyčajnou krásou, či ešte zvláštnejšia hudobníčka Zumi Rosow, ale aj spevák a zakladateľ kapely One Direction Harry Styles.

Zumi sa v duchu najnovších trendov Gucci objavila aj na milánskom Fashion Weeku.
Zumi sa v duchu najnovších trendov Gucci objavila aj na milánskom Fashion Weeku.
Zdroj: Profimedia.sk, Archív

Aj názov Mémoire d'Une Odeur naznačuje, že ide o druh voňavky, ktorá čerpá zo spomienok a nostalgie. „Páči sa mi vôňa, ktorá má za sebou nejaké emócie. Spúšťačom  spomienok je často čuch a je to skutočne silné. Moja matka vždy nosila rovnaký parfum a tento vonia podobne, po jazmíne. Kedykoľvek zacítim tú vôňu, cítim sa znova ako dieťa,“ vraví Zumi Rosow, súčasná múza značky Gucci.

Aj Styles sa už nejaký čas venuje modelingu. Takže práve  pre parfum odmietol štúdiám Disney rolu princa v Malej morskej víle. A vyzerá trochu ako malý princ v krémovom kvetinovom obleku ako zošitom zo zámockej tapety.

Zumi nie je jediná, kto s nostalgiou spomína na vôňu svojej mamy. Podobne je na tom aj Madonna. Keď sa rozhodla, že tiež bude mať vlastný parfum, spomenula si na jej vôňu. Truth or Dare je preto plná tuberóz, skutočne staromódnych kvetov. Pre nostalgický návrat sa však nedávno rozhodla aj značka Givenchy, keď sa vrátila k ikonickej vôni  L'Interdit, ktorá vznikla ešte v roku 1957 ako osobný parfum pre herečku Audrey Hepbur. Jednoducho, zákazníci evidentne majú kvapku nostalgie radi.