Najchladnejšia jar za ostatné desiatky rokov dlho cyklistov na slovenské cesty nepustila, no len čo vykuklo slnko, tisíce ich vyrazili na cyklochodníky, lesné zvážnice aj rušné asfaltky. Bohužiaľ, nie každý sa z nich vrátil. Úspešný deaflympionik Adrián Babič (†24), ktorý si v marci z majstrovstiev Európy v cyklistike v Turecku doniesol zlato a tri striebra, neprežil na konci mája kolíziu s autom počas tréningu.

O pár dní neskôr zrazilo motorové vozidlo ďalšieho vrcholového cyklistu, Martina Chrena. Prežil, no pomliaždil si koleno a zápästie, natrhol stehenný sval, odrel lopatky a zničil materiál za tisíce eur.

Aj pod vplyvom týchto udalostí spustila Lucia Ďuriš Nicholsonová petíciu za prijatie opatrení na zvýšenie bezpečnosti cyklistov v cestnej premávke.

Petície nestačia

Hoci v oboch prípadoch išlo o vrcholových športovcov, ktorí asi jazdia inak ako rekreační cyklisti na výlete, europoslankyňa chce do zákona dostať pravidlo, aby šoféri mohli cyklistov obiehať vo vzdialenosti najmenej 1,5 metra.

Na snímke cyklokoordinátor mesta Bratislava Tomáš Peciar a europoslankyňa Lucia Ďuriš Nicholsonová počas tlačovej konferencie petičného výboru o Petícii za prijatie opatrení na zvýšenie bezpečnosti cyklistov a chodcov na slovenských cestách 4. júna 2021 v Bratislave. FOTO TASR - Martin Baumann
Zdroj: Martin Baumann

„Túto žiadosť registrujeme, no nemyslím si, že sa stane skutočnosťou. Vrcholovým športovcom, ale aj ľuďom, ktorí na bicykloch spoznávajú našu krajinu, by viac ako petície pomohlo rýchlejšie budovanie bezpečných cyklotrás,“ myslí si Dorota Nižňanská (26) z  najväčšej predajne a požičovne elektrických bicyklov na Liptove.