V októbri minulého roka sa na sociálnej sieti objavilo video, v ktorom spustil ohnivý výstup herec Juraj Bača.

V emotívnom prejave reagoval na vtedajšie protiepidemické opatrenia Úradu verejného zdravotníctva s tým, že umenie je na periférii záujmu a aj ľudia z kreatívneho priemyslu potrebujú živiť svoje rodiny a potrebujú niekoho, kto sa za nich v ťažkej dobe postaví. Juraj takú oporu v ministerke Natálii Milanovej nevidel.

„V marci ste zatvorili prvýkrát celú krajinu a zakázali ste všetky hromadné podujatia. Je október a deje sa to znova. A moja otázka na vás znie, čo ste, prosím vás, za toho pol roka robili? Pani ministerka, máme tu ľudí, rodiny, mladé rodiny, ktoré sú na pokraji finančného a existenčného krachu. Doslova! A vy v rádiu rozprávate, ako by tu bol niekto tretí, kto rozhoduje, akoby ste to neboli vy, kto rozhoduje,“ kritizoval zostra Bača. O robotu bola v umeleckom svete naozaj núdza. A nešlo o dobre platených hercov či spevákov, ktorí by mohli mať úspory, ale aj o osvetľovačov či maskérky zo zatvorených divadiel...

Herec preto v emotívnom októbrovom výleve pokračoval:

Čo vám od marca bránilo vytvoriť register umelcov, spevákov, hercov na voľnej nohe, zvukárov, osvetľovačov, eventových agentov? Čo vám v tom bránilo? Veď keď na to ministerstvo nemalo kapacity, stačilo zdvihnúť telefón a osloviť prvú eventovú agentúru, ktorá vďaka opatreniam vašej vlády nemá čo robiť, a takto by vám dali zoznam ľudí, s ktorými spolupracovali v poslednom čase.“

Bača vtedy netušil, že prídu ešte náročnejšie časy. Keď druhá vlna pandémie na prelome rokov naplno udrela, väčšina ľudí sa bála o svoj život, keďže ten si nekúpite.

Pokračovanie na nasledujúcej strane.