Okázalé pokrmy pre triler ochutený poriadnou dávkou čierneho humoru vytvorila slávna francúzska šéfkuchárka Dominique Crenn. Má tri michelinské hviezdy a niekoľkochodová večera, ktorú nachystala pre filmárov, berie dych. Napriek tomu Menu nie je film hlavne o jedle, ale o pomste, pokrytectve a treste, ktorý si aktéri zaslúžia.

Supy namiesto stravníkov

Hlavným hrdinom je talentovaný kuchár, ktorý bol kedysi zapálený pre svoju prácu. Paradoxne práve preto, že sa stal najvychytenejším v USA, sa odklonil od základného poslania kuchárov – dobre nakŕmiť svojich hostí. K nemu už chodia samí snobi, ktorým je jedno, čo majú na tanieri, dôležité je, že si to môžu zaplatiť. A za to, aby platili, vyžadujú byť stále prekvapovaní, šokovaní. Aby si udržal záujem, nemôže variť poctivo, ale vymýšľať šokujúce „koncepty“. Okolo neho je viac supov než stravníkov, ktorí striehnu na jeho chybu, aby ho mohli skritizovať, zosmiešniť alebo aj zničiť. Vlastne sa mu ani nedivíme, že si povie dosť a pripraví pohostenie s diabolským konceptom, na ktorom sa budú hostia jeho reštaurácie doslova podieľať. A karamelizovaný dezert nebude sladkou bodkou len za ich večerou...

Kuchárove nové šaty

Film Marka Myloda je síce zábavný a napínavý, na druhej strane zvolil dosť ošúchanú tému. Podobný princíp, keď sa v jednej miestnosti stretne spoločnosť, kde každý jeden je svojím spôsobom vinný, s obľubou využívala napríklad Agatha Christie. Na to, že ľudia už nevedia, čo od dobroty a zaslúžia si ďalšiu potopu, upozorňuje množstvo filmov a lepšie (napríklad Zabite Boha). A ako z rozprávky o Cisárových nových šatách je mladé dievča (Anya Taylor-Joy), ktoré sa jediné odváži na snobskej večeri povedať, že kráľ je nahý, teda že molekulárna kuchyňa je číročisté snobstvo a ona je stále hladná. Jej úprimnosť je to, čo rozhnevaného, urazeného a znechuteného šéfkuchára (Ralph Fiennes) v jej prípade obmäkčí, aby ju nezahrnul medzi chody.

O veľkej originalite pri tomto filme teda nemožno hovoriť. Čo ho však robí výnimočným, sú určite obaja hlavní predstavitelia a to, že vychádza z autentického zážitku scenáristu. Will Tracy vraj dostal nápad na námet pri návšteve mesta Bergen v Nórsku, kde navštívil luxusnú reštauráciu, na ktorú ho odviezli na člne a odkiaľ nebolo úniku. Našťastie, on to prežil