Televízia JOJ oprášila a zmodernizovala kulinársku reality šou Bez servítky. Kuchtenie pred kamerami, okorenené o vtipné hlášky či skryté rozbroje zaujímavých súťažiacich, to všetko si našlo veľkú divácku základňu. Podvečernú dávku zábavy má pod palcom aj Ľudmila Lenárová. Dramaturgička Šarmu prezradila, ako sa šou vlastne „varí“.

Ako vyzerá výber súťažiacich do šou? Oslovujete ich aj priamo na ulici, ak zbadáte vhodného „týpka“?

Účinkujúcich do relácie Bez servítky hľadáme niekoľkými spôsobmi. Väčšinu tvoria ľudia, ktorí sa sami prihlasujú prostredníctvom webovej stránky TV JOJ. Ďalšia skupina sú ľudia, ktorí sa nám ozvú kvôli tomu, že ich kamarát či známy varil a aj oni by si to chceli skúsiť. A tiež využívame kastingové agentúry, prostredníctvom ktorých sa nám ľudia hlásia. Rovnako však občas zafunguje aj to, že si všimneme niekoho zaujímavého, ktorý by bol ideálny na účinkovanie v tejto relácii, a následne ho tvorcovia priamo oslovia.

Kto vám dáva tipy na týpkov ako Babula, Patrik, Lakatošovie...

Neexistujú žiadne tipy… Ľudia, ktorých spomínate, sa prihlásili do tejto relácie sami, pretože chceli variť pred televíznymi kamerami a chceli v tejto relácii účinkovať. Keďže tvorcom sa zdali zaujímaví, vybrali ich.

Čo hovoria vaše štatistiky – kto sa do šou hlási, aká je najväčšia motivácia prihlásiť sa?

V prvom rade sa hlásia ľudia, ktorí naozaj chcú predviesť svoje kuchárske umenie. Sú to zdatní kuchári, pekári a chcú si zmerať sily, zistiť, ako obstoja v konkurencii. Tiež sa nám občas prihlasujú ľudia, ktorí sa chcú zviditeľniť, na čom nie je nič zlé, a tiež ľudia, ktorí si chcú užiť atmosféru televízneho nakrúcania. Dôvodov, prečo sa hlásia, je teda niekoľko. Rovnako je veľkým lákadlom výhra vo výške 500 eur.

Čo rozhoduje, aby človek prešiel sitom ďalej do šou?

Ten, kto sa chce do relácie Bez servítky prihlásiť, musí poslať svoje video, v ktorom sa predstaví a povie o sebe pár viet. Potrebujeme človeka vidieť, počuť, ako rozpráva, či je komunikatívny. Následne hlavný režisér projektu Tomáš Eibner posudzuje každé jedno video a on rozhoduje, kto bude účinkovať v relácii. Od januára, keď sme začali Bez servítky vysielať na obrazovkách JOJ-ky, sa nám prihlásili tisíce záujemcov.

Pokračovanie na nasledujúcej strane.