Koronavírus zatvoril podniky, mnohé obchody, ale aj školy. Študenti zostali vo svojich detských izbách a často v spoločnosti svojich rodičov, ktorí im nariadili prácu z domu. Keďže učenie prebieha aj online, tak rolu učiteľov dočasne prebrali práve mamy a otcovia.

A mnohí z nich majú z toho hlavy v smútku, pretože sa musia venovať svojej robote, postarať sa, čo navaria a ešte aj viesť celý chod domácnosti. Učenie s deťmi by problém nebolo, keby, aspoň podľa niektorých, by toho nebolo akosi priveľa. Ku hlasom, ktoré sa ostro ozývajú na túto tému a zdieľajú ju, je i speváčka Katarína Feldeková.

"Množstvo úloh, ktoré deti dostávajú, je neúnosné. Ako to zvládajú v rodinách, kde nie je PC, alebo je viac detí na jeden počítač? A ak ešte rodičia prípadne pracujú z domu? Nehovoriac o tom, že sa od detí očakávajú úlohy, ktoré ich ešte nik nenaučil," rozhorčila sa mama tínedžerskej dcéry na sociálnej sieti.

A pýta sa: "Dostanú rodičia plat za pedagóga? Strácam nervy!" dodala nahnevaná Feldeková.

Ozvali sa aj ďalší

V jej postoji našla spoločné body aj Berenike Chudíková, odvojená dcéra hereckého maestra Ladislava Chudíka (+91).

"Áno, množstvo úloh nie je v poriadku, treba to so škôlkou vydiskutovať. U nás sa to posunulo tak, že úlohy môžeme odovzdávať podľa vlastného tempa. My máme problém, že s nami plieska puberta a videá, čo k úlohách dostali sú trápne a nevieme sa pohnúť. Je to každodenný boj a tiež mám toho plné zuby," uviedla Chudíková s tým, že "ich" triedna učiteľka bude so žiakmi viesť online rozhovor.

Podľa nej deťom chýba inštitúcia a nevidia zmysel robiť si úlohy. Keď jej syn chodil do školy, tak to bolo bez problémov.  

Do názorov pobúrených mamičiek zasiahla aj istá učiteľka Tatiana. Odporučila im, ako zo šlamastiky von.

"Katka, a učiteľov ste nekontaktovali? Lebo aj mne písali rodičia, niektorí chceli pridať úlohy, tým som pridala, ktorí nestíhali, tým som ubrala. Nikdy sa neda vyhovieť všetkým, jednoducho nikdy, ale vždy je to o vzájomnej komunikácii. Držím palce," napísala Tatiana a priznala, že ona ubrala napríklad z prísnosti ohľadom gramatiky.

Študentom zakázala obťažovať s úlohami rodičov, majú doma viac pomáhať a písať napríklad recenzie na filmy. Zamerala sa teda na tvorivé písanie, na ktoré v škole podľa nej nie je toľko času.