Podobný šok ako publikum na koncerte Hot Serenaders, kde naposledy vydýchol Milan Lasica, zažili diváci aj na iných predstaveniach. Zhodou okolností napríklad aj v Štúdiu L+ S, kde si škaredo zlomila nohu Emília Vášaryová a z javiska ju odviezla sanitka rovno na operáciu. Našťastie vtedy to bolo "len" o bolesti, nešlo ale o život. Publikum v sálach však videlo aj smrteľné tragédie...

Na druhý raz neprežila

Napríklad v roku 2017  na vypredanom koncerte českej speváčky Věry Špinarovej (†65) v čáslavskom divadle. Stihla zaspievať dve piesne, keď jej prišlo zle a musela odísť do zákulisia. Tam skolabovala. Podobnú situáciu zažila už pred dvoma týždňami na koncerte v Karlových Varoch, no vtedy sa po rýchlom zásahu lekárov vrátila. Teraz ju však nedokázal priviesť k vedomiu ani syn Adam, ani rýchly prevoz vrtuľníkom do nemocnice. Definitívne sa jej srdce zastavilo po piatich dňoch umelého spánku, takže posledné, čo v živote videla, bolo vypredané hľadisko…

Vedel, že umiera

A z javiska odišiel, či ho skôr odniesli na smrť, aj komik a textár Jiří Grossmann (†30), ktorý rovnako ako u nás Lasica so Satinským vytvoril nezabudnuteľnú dvojicu s Miloslavom Šimkom. On na rozdiel o Lasicu a Špinarovej vedel, že umieral. V tom čase bol totiž Hodgkinov lymfóm, rakovina lymfatických uzlín, neliečiteľný.

Aké to je vedieť, že v tridsiatich rokoch sa život končí a veľa toho už nezažije, vyjadril vo svojej poslednej pesničke Závidím, ktorú spievala Naďa Urbánková. Vymenoval v nej všetko, čo mu je odopreté, bežné veci, na ktoré on nemá nárok.

Len kosť a koža

Na javisku stál naposledy podľa niektorých zdrojov deň pred svojou smrťou. Do divadla ho priviezli z nemocnice, vraj z nej utiekol. Bol už len kosť a koža. Aby sa vôbec udržal na stoličke, obložili ho vankúšmi. Všetci vedeli, že je to večer jeho rozlúčky. 

Sledovať ho bolo utrpenie najmä pre hercov a spevákov, čo s ním účinkovali. Hlavne pre Miloslava Šimka, s ktorým boli ako dvojčatá. Vidno to aj na zázname, ktorý z predstavenia vznikol. Hoci sa snaží sústrediť na predstavenie a na svoje repliky, vo chvíľach keď nemal text, má neuveriteľne smutný výraz. Najdojemnejšia je chvíľa, keď chytí Grossmanna za jeho kostnatú ruku. Zábery boli také drásajúce, že sa rozhodli ich v televízii neodvysielať. Uvoľnili ich až po mnohých rokoch, v rámci spomienkového dokumentu na divadlo Semafor.

Šimek sa potom pokúsil vytvoriť dvojicu s Luďkom Sobotom, Jiřím Krampolomom či Zuzanou Bubílkovou. Umeleckú kvalitu Jiřího Grossmanna však ani jeden z nich nedosiahol.